Tankar om jobbet

Drömscenariot!

Funderar mycket i bilen på väg från jobbet. Lite skönt att få den stunden för sig själv faktiskt istället för att sitta på bussen. Idag funderade jag på situationen i klassrummet. Varför de duktigare lämnas vind för våg medan läraren har fullt upp med att ta tag i de stökiga. Att ignorera är svårt när det viner sudd och pennor över huvudet. Läser den här artikeln och känner igen det.

Tanken kommer över mig - kanske det ändå räcker med de här tre månaderna? Men så gillar jag att kunna skapa de där uppgifter som har lite mer stuns i än läroböckerna. Jobbade med enheter idag och eleverna fick i hemläxa att studera om det verkligen är sant att längden på ens underarm är lika stor som foten och om det verkligen är så att man är lika lång på längden som mellan de yttersta fingerspetsarna vid utsträckta armar. Man kan ju göra så mycket roligt. Men det kräver en hel del tid. Det vill säga min fritid. Men ikväll ska jag bara slappa. Försöka i alla fall. ;o)

Inga kommentarer: