Fritt broderi



Jag är helt fascinerad av dotterns handarbetande och pysslande. Härom veckan ville hon brodera samtidigt som mig och hon sydde och sydde. Tillslut sa hon "men mamma, det här blev ju en stövel" och minsann är det ju en stövel. Tidigare har jag bara sett henne sy runt den lilla tygbiten (vilket de lär sig på dagis). När hon sedan satte igång med nästa så gjorde hon sin lilla ram och så sa hon "det här ska bli en flagga mamma". Jag frågade hur hon skulle göra själva flaggstången och det var då inga problem. Jag hjälpte henne att fästa tråden i början och i slutet, förutom den sista tråden som hon ville fästa själv. Kanske jag nu bara är en stolt mamma som lovprisar sin dotter men för att vara 4,5 så tycker jag att hon lyckades riktigt bra med sitt första riktiga broderi (enligt mig). Och själv sitter jag fortfarande med mina räknade korsstygn - alldeles för prestationsnojig för att ens våga mig på fritt broderi. :o)

Igår var det även dags för rekryteringsträffen till det där jobbet jag skrev om tidigare. För minsann blev ju jag en av de där 45 som valdes ut. Bara det en vinst! Efter en heldag med en massa härliga människor så kändes det väl så där. Jag tyckte inte att jag kom till min rätt. Det var ingen vanlig jobbintervju. Dagen bestod av flera stationer med olika syften och med väldigt kort tid på varje. Jag har alltid svårt för det där med att prestera för stunden då jag är mer eftertänksam och behöver tid. Nu får jag snällt vänta tills nästa vecka för besked. Hua!

Inga kommentarer: