Testar ljudbok...



Jag har köpt min allra första ljudbok. Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak – skriven av Pigge Werkelin och Lena Katarina Swanberg. Det är den andra boken om tsunamikatastrofen som jag läser. Som jag skrivit tidigare har jag verkligen fastnat för böcker som beskriver ett drama från verkligheten. Jag har inte velat köpa den här boken förrut men fick något infall när jag såg den som ljudbok i en bensinmack i helgen. Det är riktigt avslappnande att sitta och lyssna på Lassgård som är uppläsaren. Jag har snart lyssnat igenom den första skivan. Sist jag lyssnade somnade jag tyvärr... Men sitter jag med ett handarbete, i mitt lilla hörn, somnar jag inte - och då får jag två roliga saker gjorda samtidigt. Kul va?!! :o)

Istället för att stressa omkring som en tok på jobbet har jag intagit en lugn attityd den här veckan. Jag gör ingenting på min planeringstid. Förutom de tio sista minutrarna. Då kommer jag på en massa bra idéer. Bättre sent än aldrig tänker jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det mysigt med ljudbok? Det är dock väldigt viktigt vem som läser. Eva Röse som läser Läckbergs vi är på nu är inte alls lika bra som tidigare vem det nu var...
Bra att du tar det lugnt på jobbet, det blir så bra ändå!