Must

Min "oplanering" gick fint idag. Däremot längtar jag till torsdag. Min lediga dag.

Dagis och jobb suger liksom musten ur mig just nu.

Det känns som om personalen på dagis är på mig hela tiden om hur mycket barn de har och att "föräldrar" inte förstår barnets bästa när de låter dem vara där så sent. Hm, tja... Kanske det beror på att VI JOBBAR! Jag har dragit ned på min arbetstid så jag kan faktiskt lämna senare och hämta tidigare någon dag i veckan (plus hjälp från Emmas pappa) men de flesta barn hämtas innan jag kommer kvart över fyra. De gånger jag hämtar fem är Emma ofta bland de sista på dagis. Är det inte tänkt att man ska kunna ha barnen på dagis mellan 7 och 17? Dvs när man själv är på jobbet? Utan klagomål från personal! Känner att jag börjar ladda upp inför en diskussion på föräldramötet nästa vecka men jag har nog lugnat ned mig tills dess. ;o)

Inga kommentarer: