Sockstickning



Här ser ni ett bevis på att jag faktiskt har börjat sticka på en socka. Garnet är roligt med olika färger (men jag trodde det skulle gå mer åt rött) och går ganska bra att sticka med. Jag har faktiskt kommit lite längre än på bilden men jag vill bara visa att jag inte står och ljuger.


I övrigt har jag ångest idag. Söndagsångest över veckan som kommer. Vilket resulterat i en migrän, inte hejdundrande som jag haft förr i tiden utan mest en irriterande en. Planerna för veckan är att göra eleverna otroooooligt fascinerad av matematikens härliga värld. Eh. Det skulle i alla fall vara roligt att förklara enhetscirkeln för några av dem (treorna), så att de kan förstå och använda den korrekt. Det krävs en del från min sida så vi får se hur det går.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt! Sticka runt! *avis*
Och ingen idé att oroa sig för morgondagen och veckan. Hur det än går så är jorden kvar, huvudet upp och fötterna ner :o)

Anna W sa...

Hehe, vänta bara tills du får se en bild på den färdiga sockan. :o)