Nya insikter




Ah, så är dagen till ända. Första dagen med nya elever. Det hanns inte med så mycket mer än lite presentationer och rundvandring i skolans lokaler. Jag är ju en sån som spanar en hel del på vad som pågår i kulisserna men jag hann inte riktigt med måste jag erkänna. 180 nya elever på skolan. Vad jag lärde mig var:

Hoodjacka är tydligen ett måste.
Randig tröja likaså.
Långt hår över ögonen och helst färgat i lite konstiga nyanser (om man vill sticka ut lite mer än alla andra).

Det måste vara jobbigt att vilja sticka ut å så kommer man i en klass med en klasskompis som har ännu grönare hår liksom. Livet är tufft!

*

Jag har börjat sticka på min ALLRA FÖRSTA SOCKA! Pillrigt värre att sticka med fem sticknålar. Men lite coolt är det att sticka sockar. De kan man ju använda också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Ack, ungdomarna har det inte lätt idag!
Men ååh! Jag har alltid velat kunna sticka sockar!! Det ser så faschinerande ut när de stickar runt!

Anna W sa...

Ja men visst gör det?! Jag hoppas jag gillar det och att det blir fler sockor framöver. Hehe.