Guldfisken Gun och (sur)strömmingen Sture



Dagen idag är en bra dag. Mitt älskade pennfack är dock helt försvunnet. Borta. Puts väck. Finns ingenstans att finna. Alla mina pennor är borta! Buhu!!! Det är jobbigt att ha guldfiskminne, jag har försökt vänja mig vid detta i två års tid nu men icke (förr var minnet briljant).

Solen skiner idag. Morgonen började prima och dagen verkar fortsätta i samma stil. Ikväll är det surströmmingsfest på gården, mumsfillibaba. Ha en underbar helg allihop för det ska jag försöka ha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, vad skumt att pennfacket är borta! Men inget ont som inte har något gott med sig. Nu MÅSTE du ju köpa nytt, dvs åka till bokhandeln och frossa i pennutbudet! :o)

Surströmming? Brr... :o)

Anna W sa...

Ett nytt ilgrönt pennfack är redan inköpt. Dessvärre så var favvopennorna i det gamla pennfacket. Favvopennan från gymnasiet hängde fortfarande med. Suck. I-landsproblem - nej då.