Dagens ungdom

Jag måste bara fortsätta min fundering kring ungdomars vilja att synas nuförtiden. Jag har lagt märke till att de som sticker ut mest är oftast de som är blygast, drar sig undan från alla andra och oftast sitter med mobilen och ser upptagen ut sms:ande med någon "kompis". Dehar en attityd som skriker "jag skiter i allt!" De här personerna VILL INTE bli en del i någon gemenskap. De verkar i alla fall vilja vara själva. Det rimmar illa från min egen gymnasietid när samma person försökte göra sig osynlig med de beigaste kläderna och försök till engagemang genom att bara hänga med. Det är tydligt att det har skett en stor förändring. Eller så fanns de personerna då också. Jag har bara glömt bort det.

Men jag känner mig gammal när jag går längs korridorerna på gymnasiet. Något jag inte gjorde som nyexad lärare på grundskolan och det är inte länge sedan.

Inga kommentarer: